AutozonA

Ekskluzivno: Opel Insignia

Automobili | 09:08

Insignia

Tačno u ponoć Opel je u javnost pustio prve informacije vezane uz jedan od najznačajnijih noviteta godine.


Elegantna Insignia donosi niz naprednih rješenja u više no atraktivnom odijelu nudeći pravo osvježenje na evropskom tržištu automobila. Prvi primjerci u Hrvatskoj se očekuju već početkom iduće godine.

Višemjesečno iščekivanje doseglo je svoj vrhunac. Insignia je otkrila lice i svoj sadržaj opravdavši opetovana obećanja Opela kako se radi o modelu koji će oplemeniti imidž kompanije nekim novim kvalitetama. Prikrivenih globalnih aspiracija, Insignia je Opelu toliko važna da je upravo na njoj predstavio novi logo tvrtke. I ne samo to, Insignia donosi potpuno novi dizajnerski izraz naglašene aerodinamike i elegancije kao posljedice stremljenja ka skladnom definiranju forme. Nema sumnje, 4,83 metara dugi peterosjed će pomladiti kompanije, ali i osvježiti ponudu porodičnih limuzina.

Izražajan oblik karoserije  s kupeovskom siluetom krova plijeni pažnju iz svakog ugla. Potpuno novi izraz svjetala upotpunjen je integriranom maskom koja se fluidno uklapa u donji dio vozila - odbojnik s integriranim svjetlima za maglu i ponekim usisnikom zraka. Snažan nastup prednjice skladno prelazi u najdojmljiviji dio vozila, bočne linije naglašenih oblina. Monolitan nastup automobila završava straga (opet) modernom grafikom svjetala i spojlerom integriranim u poklopac prtljažnika.

Iako su (službene) fotografije dohvatile tek vanjštinu, u Opelu već sada najavljuju kvantni skok i u kabini. Središnja konzola proteže se cijelom širinom unutrašnjosti sve do prednjih vrata, a kvaliteta izrade je na visokoj razini. Konačno, svi budući modeli iz Opela više neće imati bijelo osvjetljenje, već će instrumenti imati crvenu ambijentalnu rasvjetu. Velika je pozornost posvećena i sjedalima koja u potpunosti poštuju standarde ergonomije.

Kad smo kod svjetala recimo i kako Insignia nastavlja uspješnu priču započetu AFL adaptivnim zakretnim prednjim svjetlima. Posljednja generacija svjetala donosi devet različitih postavki snopova svjetla koja se automatski prilagođavaju voznim uvjetima, istovremeno povećavajući sigurnost i uživanje u vožnji. Još jedan novi element su LED dnevna svjetla koja uz efektan izgled troše značajno manje energije. Ljepota u slučaju Insignije dolazi sa snažnim tehnološkim pokrićem. Tržišni debi model će doživjeti i u izvedbi s Adaptive 4x4 pogonom na sve kotače što će se itekako odraziti na vozne osobine najnovijeg Opela. Na sve se nadovezao Flexride sustav prilagodljivog podvozja sa čime pomaže automobilu u prilagodbi uvjetima na cesti, ali i raspoloženju vozača. Isti će se nuditi i na izvedbi s prednjim pogonom.

Paletu motora činit će sedam jedinica, sve u skladu s Euro 5 standardima emisije ispušnih plinova. Šest-stupanjski mjenjači su imperativ, a kupcu je na raspolaganju da odluči između automatike i ručnog mjenjača. Četiri benzinska motora pokrivaju raspon snage od 115 do 260 KS (V6), dok će 2.0 dizelski motor s izravnim ubrizgavanjem biti dostupan u tri izvedbe snage, od 110 do 160 KS. Također, predviđa se i nadopuna u obliku EcoFLEX linije motora koju karakterizira manja emisija ugljik dioksida. S druge strane, snažnije izvedbe nisu isključene, a nagađa se veza s ostalim GM-ovim brandovima poput cadillaca i Saaba.

Insignia će biti dostupna u dvije karoserijske izvedbe, limuzinskoj i hatchback, a proizvodit će se u Opelovoj tvornici u Rüsselsheimu. Premijera modela zakazana je za 22. juna na Londonskom sajmu automobila, dok će prve isporuke modela uslijediti u studenom. Kad je Hrvatska u pitanju, službeni izvori navode prvi kvartal iduće godine za Insignijin debi. BH Telecom