AutozonA

Tehnologija „Formule 1“ u Volvu: Kers sistem smanjuje potrošnju goriva do 20 posto!

Automobili | 12:35

KERS

Lagana, jeftina i veoma efikasna solucija koja četverocilindarske motore približava šestocilindrašima, a zauzvrat nudi do 20 posto manju potrošnju goriva.


Ove jeseni, Volvo će biti jedan od prvih proizvođača automobila, koji će testirati mogućnosti KERS sistema sa zamašnjakom. Volvo je od švedske agencije za energiju dobio 6,57 miliona švedskih kruna za razvoj sljedeće generacije pohranjivanja kinetičke energije kočenja u saradnji sa Volvo Powertrain i SKF.

„Naš je cilj razviti kompletan sistem pohranjivanja kinetičke energije. Testovi u Volvo modelima će započeti u drugoj polovini 2011. godine. Ova tehnologija ima potencijal za smanjenje potrošnje goriva do 20 posto. Pored toga, vozaču daje dodatni priliv snage, odnosno četverocilindarskom motoru daje performanse šestocilindraša“, tvrdi Derek Crabb, potpredsjednik VCC Powetrain Engineering odjela.

Novi sistem, poznatiji i kao KERS sa zamašnjakom (Kinetic Energy Recovery System) ugrađen je na stražnju osovinu. Tokom usporavanja, enegija kočenja ubrzava zamašnjak do 60.000 obrtaja u minuti, Kada se automobil ponovo počne kretati, rotacija zamašnjaka je prenosi na stražnju osovinu preko specijalno dizajnirane transmisije. Motor sa unutrašnjim sagorijevanjem, koji pokreće prednje točkove, automatski se gasi prilikom kočenja. Energija iz zamašnjaka se koristi za ponovno ubrzanje vozila, ili pokretanje vozila konstantnom brzinom na otvorenoj cesti.

„Energija pohranjena u zamašnjaku, može pokretati automobil u kraćem vremenskom periodu. Međutim, to ima značajan uticaj na potrošnju goriva. Naše kalkulacije govore da će klasični motor u standardnom NEDC voznom ciklusu 50 posto vremena biti ugašen“, objašnjava Derek Crabb.

Obzirom da se zamašnjak aktivira kočenjem i da je količina pohranjene energije limitirana, tehnologija je najefektivnija prilikom vožnje sa stalnim kočenjima i kretanjima. Drugim riječima, najveće uštede mogu se ostvariti u gradskoj vožnji ili aktivnoj vožnji po zavojima sa mnogo kočenja. Ukoliko se energija iz zamašnjaka, kombinuje sa punim kapacitetom klasičnog motora sa unutrašnjim sagorijevanjem, može dati vozilu dodatnih 80 KS i značajan rast obrtnog momenta, što se diretkno prenosi na ubrzanje.

KERS tehnologija već je svoju primjenu doživjela u utrkama Formule 1 i pokazala se kao dominantna u bolidima koji je koriste, zbog čega je KERS očito „na mala vrata“ ušao i u svijet automobilske industrije. 101ŠH-7