AutozonA

Mercedesi kod kozmetičara

Automobili | 08:43

Benz u novom dizajnu

Umjesto lansiranja novih modela Mercedes je posljednjih mjeseci užurbano radio na uobičajenom pomlađivanju modela. Nakon roadstera SL i SLK te prelijepog CLS-a, na red su došli i glavni tržišni aduti, klase A i B.


Zatezanje bora zahvatilo je i A klasu, koja će s novim licem debitirati na sajmu u Leipzigu, a na tržište stići u drugoj polovici godine. Blago dotjerane vanjštine A klasa će i dalje biti oku ugodna, a da bi iste ocijene zavrijedio interijer pobrinula se ugradnja novih, kvalitetnijih materijala. Ne ulazeći u raspravu zašto to Mercedes nije napravio već pri lansiranju modela, reći ćemo kako kupci A klase više ničime ne ostaju zakinuti u odnosu na vlasnike većih modela. Odsada mogu svoju mini "Mecu" opremiti drvenim umecima, uz dizelski motor najvažnijim detaljem mnogim poklonicima zvjezdane tvrtke iz Stuttgarta. Pridodamo li tomu i veće pretince, veselju neće biti kraja. Recimo još kako je A klasa još sigurnija, zahvaljujući adaptivnim zaustavnim svjetlima, potpunim setom zračnih jastuka. A klasa će s eu budućnosti opremati i Park Assist sustavom pomoći pri parkiranju, koji omogućava bezbrižno parkiranje u prostor minimalno 1,3 m dulji od samog automobila (ukupno 5,19 m).
 
Jedina doista važna novost tiče se ponude motora. Radi se o implementaciji stop&start sustava na modelima A150 i A170, koji u gradu smanjuje potrošnju goriva za maksimalno 9 posto (oko 0,4 l/100 km). Ekološka izvedba Blue Efficiency (A150/95 KS) zadovoljava se s prosječno 5,8 l benzina na 100 km. Najekonomičniji i dalje ostaje A160 CDI snažan 82 KS, koji prosječno troši 4,5 l/100 km. Inače, prije spomenuti Blue Efficiency paket sadrži sa stanovišta aerodinamike optimiziranu prednju masku i 10 mm niže podvozje. Izvana se A klasa distancira novim svjetlosnim elementima, atraktivnijim odbojnicima i ponekim detaljem izvedenim s ciljem postizanja bolje aerodinamike. Također, ovisno o razini opreme, A klasa ima odgovarajući dizajn prednje maske, odbojnika, pa čak i aluminijskih naplataka. Avantgarde paket naglasak daje na agresivnost, dok Elegance prati tekovine većih modela. Iz poglavlja opreme fer je još spomenutu unaprijeđeni audio sustav, kao i DVD navigaciju, te mogućnosti povezivanja MP3 playera, USB sticka i sličnih gadgeta. Od kad je predstavljena 1997. godine A klasu je izabralo preko dva milijuna kupaca. Izrazita praktičnost i komfor bili su i ostali glavni aduti najmanjeg Mercedesa, a odsada je to i izražen ekološki aspekt. Pomlađena i B klasa Tri godine po predstavljanju Bklasa također prolazi kroz prvi facelift. Naglasak je opet stavljen na ekološki aspekt pogonskih motora, koji u prosjeku troše i do 7 posto goriva manje.  Stop&Start sustav je sastavni dio ponude, kao i proširenje ponude izvedbom pogonjenom prirodnim plinom. B170 NGT uz istu maksimalnu snagu troši u prosjeku 4,9 kg plina na 100 km, što je upola jeftinije u odnosu na ekvivalentnu benzinsku izvedbu. Opremljena spremnikom kapaciteta 16 kg te standardnim za benzinsko gorovo, ova izvedba ima autonomiju veću od 1.000 km. Ponudu motora još čine dva dizelaša (180 CDI/109 KS i 200 CDI/140 KS) i četiri benzinska motora gdje najsnažnijeg karakterizira 193 KS i 280 Nm. Redizajnirana vanjština uključuje novo lice modela, što uključuje atraktivnija svjetla, dorađeni stil odbojnika i izraženije obline poklopca motora. Pridodamo li tomu nekoliko detalja poput drugačijih kućišta retrovizora i lakiranih ručica, popis novosti vezanih uz vanjski izgled vozila dolazi do kraja. Kao i u slučaju A klase interijer je oplemenjen kvalitetnijim materijalima i ponekim decentnim detaljem.
 
B klasa nikad nije zaživjela punim plućima. U nepune tri godine prodano ih je oko 325.000, a pitanje je hoće li se model nakon redizajna prodavati išta bolje. BH Telecom